Cum ar arata Romania daca statul ar fi locomotive economiei prin organizare de licitatii?

Cum ar arata Romania daca statul ar fi locomotive economiei prin organizare de licitatii?

investitii

Strategia Romaniei pe termen mediu si lung prezentata in documentul “Planul Naţional de Investiţii Strategice şi crearea de locuri de muncă“ viseaza 5 mari domenii, strategice, prin care statul roman doreste sa actioneze pentru a inlatura si a imbunatatii cateva dintre deficientele si problemele existente.

Printre aceste domenii se numara si investitiile in infrastrucura, si asupra acestui domeniu am dori sa ne oprim. Pentru una din cele doua segmente componente ale infrastructurii, si anume cea rutiera lucrurile au inceput sa se miste, sa zicem asa, au fost scoase la licitatie trei autostrazi in procedura de concesionare si anume COMARNIC- BRASOV, PITESTI-CRAIOVA, CENTRURA CAPITALA, SUD.

Intrebarea care pecede acele scrise mai sus ar fi,  sunt deajuns licitatiile organizate de statul roman pentru investitiile de care infrastructura rutiera romana are nevoie?

Se cunoaste foarte bine faptul ca detinera unor conditii bune de acces, ne referim aici la bine cunoscuta problema a autostrazilor, va duce la cresterea numarului de investitori si totodata la facilitarea si optimizara costurilor de export-import din Romania. Toatea acestea ducand in final la generarea implicita a fluxului de lichiditati, de care se pare ca in ultima perioad firmele din tara noastra duc lipsa.

Prin urmare va invit sa ne imaginam putin cum ar fi Romania daca statul roman si-ar creste investitiile in infrastructura, si aici ar intra constructii de drumuri, autostrazi, cai ferate etc. Un lucru cert ar fi faptul ca firmele din domeniul constructiilor ar incepe sa zicem asa “genereze” lichiditati, datorita faptului ca ar avea de lucru, ar face angajari, deci ar creste  numarul locurilor de munca si pentru cei necalificati. De asemenea vor avea posibilitatea si disponibilitatea de a reusi sa-si plateasca toate taxele percepute de catre stat.

Un alt sector in care statul ar putea actiona din nou, prin organizarea de licitatii ar fi domeniul imobiliar, reluarea constructilor de blocuri sociale prin organizarea de licitatii, prin desemnarea transparenta si corecta a firmelor de constructii ar creste increderea constructorilor in licitatiile organizate de stat si totodata ar aduce un beneficiu tarii prin cresterea cererii pe partea de materiale de constructii. Acest lucru va avea un impact nu doar economic ci si social oferind tinerilor casatoriti aflati la inceput de drum o locuinta cu o chirie mica.

In concluzie, daca statul ar fi locomotiva economiei, prin organizarea de licitatii, ceea ce insemna invetitii in termini economici lucrurile ar arata altfel la nivel macroeconomic, locurile de munca ar creste, contribuabilii la taxe si impozite ar fi mai prompti in efectuarea platii iar increderea si participarea la licitatiile public ar fi mai mare.