Investitii de 7 mil. de euro – in Sisteme de atribuire TRANSPARENTE a licitatiilor publice

Investitii de 7 mil. de euro – in Sisteme de atribuire TRANSPARENTE a licitatiilor publice

ANI

Agentia Nationala de Integritate (ANI) a demarat o licitatie deschisa pentru implementarea unui sistem informatic integrat de prevenire a conflictelor de interese in achizitiile publice, contract in valoare de 31 milioane lei (circa 7 milioane de euro) finantat prin fonduri structurale.

 

Sistemul va fi implementat in 12 luni de la atribuirea contractului, iar media cifrei de afaceri din ultimii trei ani a firmelor interesate sa participe la aceasta licitatie trebuie sa fie de aproape 50 milioane de lei (fara TVA).

 

Licitatia.ro va pune la dispozitie toate informatiile despre licitatiile publice care au loc in tara.

 

 

Cum va functiona sistemul?

 

Participantii la licitatiile publice vor trebui sa completeze un formular de integritate. Acest formular va fi implementat in SEAP si vor fi introduce elemente sau metadata care vor fi procesate de ANI. Prin urmare in momentul in care o firma a unei persoane cu functie de decizie intr-o institutie va participa la o procedura de licitatie cu rude pana la gradul II asa cum este definiti conflictul de interese sistemul va emite un avertisment pe care il vom transmite mai departe persoanei respective si vom atentiona ca este pe cale sa se produca un conflict de interese”, a spus seful ANI.

 

 

Scopul acestui sistem:  esteoptimizarea colaborarii intre institutiile publice, dezvoltarea unui mecanism eficient de verificare ex-ante a conflictelor de interese in procesul de atribuire a contractelor de achizitii publice prin participarea directa a cetatenilor si a mediului de afaceri in semnalarea situatiilor generatoare de conflicte de interese, precum si cresterea capacitatii de raspuns la solicitari primite din partea cetatenilor / mediului de afaceri /administratiei publice.

 

 

Acest sistem informatic poarta denumirea de PREVENT si se preconizeaza a fi realizat si implementat in aprox. 9 luni de zile, mai exact primele module, dupa care vor fi parcurse mai multe etape: elaborarea unui studiu de prefezabilitate si impact financiar si consultanta de specialitate, organizarea unei proceduri de achizitie publica si atribuirea contractului de dezvoltare a sistemului electronic.

 

 

Raportul de activitate al ANI, din septembrie 2013, arata ca acest proiect a fost înaintat, la data de 14 august 2013, Organismului Intermediar pentru Promovarea Societăţii Informaţionale. În prezent, proiectul este în procedură de evaluare.

 

 

Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente este 21.02.2014, iar termenul limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 05.03.2014.

Sursa: ro.stiri.yahoo.com